tag:blogger.com,1999:blog-9059953690216170649.post3488311058754163180..comments2023-05-20T11:13:33.153+02:00Comments on Onderwijstechnologie VUB: Het optimaliseren van technologische en digitale leertools voor health educationBruno Van Bogaerthttp://www.blogger.com/profile/07043427260920011828noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-9059953690216170649.post-90493900438621545052014-05-01T22:26:14.712+02:002014-05-01T22:26:14.712+02:00Ik ga volledig akkoord met jouw reflectie. Enerzij...Ik ga volledig akkoord met jouw reflectie. Enerzijds zorgt het gebruik van deze technologische snufjes ervoor dat studenten zich beter kunnen ontwikkelen, anderzijds blijft het vertrouwde medium even belangrijk. <br /><br />Het succes van Simpad wordt momenteel onderzocht, zeg je. Ik ben er van overtuigd dat, indien deze tool volledig op punt is gesteld, Simpad succesvol zal zijn. Als je kijkt naar andere vakgebieden waarin simulators gebruikt worden, zie je dat die hun doel zeker bereiken. Piloten bijvoorbeeld leren eerst vliegen aan de hand van een simulator en vliegen dan pas in een echt vliegtuig. Studenten de kans geven om verschillende scenario’s uit te proberen zal hun zelfvertrouwen vergroten. Maken ze een grote fout in een fictieve situatie, kunnen ze hier uit leren zonder de echte gevolgen van hun beslissingen te moeten dragen. Een vak leren is een proces van vallen en opstaan. Zonder fouten te maken, leer je niet.Julien Chérothttps://www.blogger.com/profile/13688431420552907229noreply@blogger.com